Continut articol
Ce este un blog?
Blog-ul poate fi considerat ca un fel de jurnal virtual în care o persoană vorbește despre pasiuni prin imagini, clipuri video și conținuturi textuale. În România, activitatea de “blogging” a apărut la începutul anilor 2000, odată cu deschiderea mai multor platforme dedicate. Cea mai cunoscută platformă de blogging, WordPress, a apărut în 2003.
Odată cu apariția rețelelor de socializare, începând cu anul 2009, multe portaluri dedicate blogging-ul au fost închise. Astăzi, doar serviciile siteurilor: Blogger, WordPress și MySpace rămân active: acestea fiind cele mai utilizate platforme pentru crearea unui blog.
Definiția blogului Wikipedia.
Un blog te poate ajuta să construiești o comunitate și să generezi constant venituri semnificative.
De ce să îți faci un blog în 2022?
Blogul poate fi util în multe moduri foarte diferite. În mod cert ai nevoie de niște cunoștințe pentru a putea folosi în mod inteligent un blog pentru a genera venituri online în mod pasiv. Cum poate fi util un blog?
Simplu:
- Instrument de branding – te poate ajuta să-ți construiești un brand personal în mediul online, vizibilitate, faimă și bani.
- Instrument de comunicare – te ajută să te cunoască lumea, îți permite să-ți expui viziunea, ideile și să construiești o comunitate cu aceleași principii sau obiective ca tine.
- Instrument din care faci bani – un mare DA, un blog te poate ajuta să faci bani și poți face asta fără să fii obligat să te vinzi către o companie sau alta, dar aici sunt mult mai multe aspecte de discutat și ai un articol mai detaliat aici
- Instrument de promovare – te poate ajuta în promovarea serviciilor sau produselor companiei tale, în cazul în care ai deja o afacere.
Cum faci un blog de succes?
Un blog profitabil, la fel ca orice afacere, începe cu un plan și o strategie foarte bună.
Sunt multe elemente pe care va trebui să le iei în considerare, precum:
- alegerea domeniului și a firmei de găzduire.
- alegerea unei nișe profitabile. Folosirea platformei WordPress, a plugin-urilor și a strategiilor de Content Marketing, Social Media Marketing și SEO.
- alegerea unei teme de WordPress care să satisfacă nevoile de funcționalitate , dar și de User Experience.
- realizarea, optimizarea și publicarea articolelor pe blog.
- implicarea în comunitatea bloggerilor și în nișa din care vei face parte și vei crea conținut. Și crede-mă că indiferent ce spun alții, oricine poate construi un blog cu ajutorul WordPress și să-l transforme într-o sursă de venit în 6, 12 luni sau chiar mai repede de atât.
Pot face un blog gratuit?
Da, poți face, dar dacă obiectivul tău este să-ți transformi activitatea într-o afacere și să generezi venituri va trebui să investești. Nu ar trebui să începi cu un blog gratuit dacă vrei să-l transformi într-o afacere de succes, din următoarele motive prezentate mai jos. Platformele gratuite de blogging vin cu foarte multe limitări la pachet:
- Nu deții tu domeniul.
- Nu poți rula reclame personalizate și sunt multe limitări în ceea ce privește modul de a genera conținut.
- Designul e rudimentar și blogul va arăta neprofesional, aspect care nu oferă încredere potențialilor tăi clienți.
În concluzie, nu poți începe un blog gratuit, fără a investi bani în el și totodată să ai așteptări să produci bani din blog. Dacă ar fi ușor, toată lumea ar face asta, concurența ar fi semnificativă și nimeni n-ar câștiga suficienți bani din această activitate.
Exemple bloguri personale de succes
Bloggerii de succes își aleg un subiect și se țin de el. Aceștia scriu în mod constant despre subiectul ales, cu o voce și o abordare consecvente. Chiar și atunci când scriu despre ceva care pare a fi în afara subiectului, ei îl raportează la nișa de care știu că cititorii lor sunt interesați.
Miss Thrifty este un blog personal, care se adresează mamelor tinere cu sfaturi și articole despre economisirea banilor. Plaja ei de audiență este imensă și ea răspunde unei nevoi pentru acest tip de informații. Tinerele mame nu sunt chiar pline de bani, unele poate că au fost nevoite să renunțe la locul de muncă și acum se bazează doar pe un singur salariu, prin urmare, nevoia de a fi mai cumpătate în viața de zi cu zi este o necesitate.
Ceea ce este minunat la acest blog este tonul conversațional și persoana reală din spatele brandului Miss Thrifty. Cred că este o sursă de inspirație pentru alte mame tinere să vadă că cineva ca ea face o asemenea diferență în viețile altora, creând un conținut nemaipomenit de util, dar și 100% acționabil. De asemenea, poate inspira mamele tinere să își creeze propriul blog și să scrie despre experiențele lor personale.
BreakingintoStartups este un blog care conține povești motivaționale despre startup-uri și despre oamenii care lucrează în ele și le creează. Dacă aveți nevoie de o încurajare după o zi proastă la birou sau dacă credeți că nu puteți deveni acea persoană care merge înainte și creează ceva minunat, atunci citiți acest blog. Veți citi despre oameni care literalmente aveau doar cămașa de pe ei și care s-au ridicat pentru a avea succes în afaceri și în viață.
Cât costă să pornești un blog?
- Vestea bună este că este super accesibil să începi un blog care poate face bani. Iată câteva dintre costurile tipice pentru lansarea unui blog în 2022:
- Domeniul blogului – 50 ron pe an
- Spațiul de găzduire al blogului – 250 ron pe an
- Opțional: tema premium personalizabilă – de la 30 la 100 de euro.
- Opțional: serviciul de e-mail marketing – 20 până la 45 euro pe lună (dar sunt disponibile și soluții gratuite).
Vestea bună e că există opțiuni gratuite atât pentru temă (designul vizual) blogului, cât și pentru serviciul de e-mail marketing. Dacă ai un buget mai strâns, poți investi inițial doar în domeniul și planul de găzduire, ele fiind cele mai importante investiții. Pentru un blog profesional realizat cu buget mai restrâns, ne poți cere o ofertă personalizată aici.
Concluzii de final
Deși poate părea copleșitor și confuz la început, cel mai important lucru pe care îl poți face este să te apuci de treabă.
Începe acum, începe azi!
Odată ce te-ai apucat de treabă și WordPress-ul ți se pare mai confortabil, aceștia sunt pașii următori pe care trebuie să-i faci:
- Scrie conținut în mod constant. Nu uita că te-ai apucat de un blog, iar principalul conținut al acestuia sunt articolele pe care le vei documenta, scrie și publica. Articolele scrise te vor ajuta să atragi cititori, să te conectezi cu ei și în final să vinzi produse și multe altele.
- Atrage vizitatori în mod constant. După ce ai scris câteva articole, este momentul să atragi vizitatori pe blogul tău. Ai la îndemână foarte multe platforme pe care le poți utiliza pentru a face acest lucru: Google, Facebook, Instagram, Pinterest și YouTube fiind cele mai importante. Recomandările mele pentru majoritatea bloggerilor începători sunt: Instagram și Pinterest, acestea fiind cele mai bune canale de Social Media generatoare de trafic gratuit către blogul tău.
Salutare! Stiu ca este oarecum in afara subiectului, dar ma intrebam daca stiai de unde as putea obtine un plugin captcha pentru formularul meu de comentarii? Folosesc aceeasi platforma de blog ca a ta si intampin probleme in a gasi una? Multumesc mult!|
Multumesc pentru comentariu, folosesc Google recaptcha, aici gasesti pasii de instalare( https://www.wpbeginner.com/plugins/how-to-add-recaptcha-to-wordpress-comment-form/)
Cu greu si in timp, un blog iti poate aduce un venit destul de bun. Este mai greu la inceput dar dupa cativa ani te poti bucura de rezultate frumoase.
Asa este! “Content is King!” cu cat creezi si optimizezi continut gratuit, informativ si calitativ, cu atat Google te va afisa pe pozitii mai bune organice si poti profita de acest privilegiu monetizand aceste actiuni de pe blog! Happy blogging!:)